برگزاری سومین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه در سال جاری

سومین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ در سال جاری روز یکشنبه ۱۲ شهریور در محل سالن منفی یک دانشگاه برگزار شد.

این جلسه با حضور دکتر مهدی باصولی، رئیس دانشگاه؛ دکتر منوچهر جهانیان، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه؛ دکتر مجید نجارزاده، معاون آموزشی دانشگاه؛ دکتر زهرا حسین‌نژاد و دکتر علی‌اکبر کیوانفر از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه؛ دکتر صادق زینالی، مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی جهاددانشگاهی و صدرا عمویی و زینب نجفی، مدیران‌ کل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر مهدی باصولی، رئیس دانشگاه، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و سپاسگزاری از برگزاری شایسته انتخابات انجمن‌های علمی - دانشجویی و کانون‌های فرهنگی - هنری، این تشکل‌های دانشجویی را به‌مثابه بازوهای اجرایی اثربخش برای انجام کارهای شاخص فرهنگی و کانالی برای گفتگو با دانشجویان برشمرد. دکتر باصولی ضمن تأکید مجدد بر عنصر گفتگو به‌عنوان یکی از ضرورت‌های دوره کنونی، جلب مشارکت دانشجویان عضو این تشکل‌ها را در موضوعاتی چون انتخاب استاد نمونه، ارزشیابی اساتید و ... در قالب سازوکاری مشخص و قاعده‌مند خواستار شد. توجه به نیاز نسل جدید و تفاوت زیست دانشجویان دهه‌های پیشین با زیست دانشجویان کنونی و ضرورت آشناسازی نوورودی‌ها با قواعد و مقررات دانشگاه ازجمله مباحث دیگری بود که دکتر باصولی به آن اشاره کرد.

در ادامه، دکتر منوچهر جهانیان، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اهم مباحث مربوط به دستور جلسه سومین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه در سال جاری را مطرح کرد که این مباحث مشتمل بر مواردی چون بررسی وضعیت فرهنگی دانشگاه در آستانه سال جدید تحصیلی، بررسی منشور اخلاق و رفتار حرفه‌ای، گزارش اجمالی انتخابات انجمن‌های علمی - دانشجویی و کانون‌های فرهنگی و هنری و بیان پیشنهادها برای اثربخشی بیش‌ازپیش این تشکل‌ها بود. ایشان در ادامه خواستار بیان دیدگاه و پیشنهادهای اعضا در راستای ارتقای فرهنگی دانشگاه شد.

در ادامه، دکتر مجید نجارزاده، معاون آموزشی دانشگاه، مباحثی را درخصوص رویکرد فرهنگی ایجادشده طی ماه‌های اخیر در شورای دانشکده‌ها بیان کرد و دکتر علی‌اکبر کیوانفر، عضو هیئت‌علمی دانشگاه، ضمن تشریح وضعیت فرهنگی دانشگاه، بر ضرورت نشست‌های رودرو با دانشجویان برای حل مسائل تأکید کرد. ایجاد حس اعتماد در دانشجویان، تنوع‌بخشی به برنامه‌ها، توجه به جشنواره‌های رویش و حرکت ازجمله مواردی بود که دکتر زهرا حسین‌نژاد، عضو هیئت‌علمی دانشگاه، به آن اشاره کرد. در ادامه، دکتر صادق زینالی، مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی جهاددانشگاهی، ضمن اشاره به ارزیابی نیازهای فرهنگی دانشجویان، بر ضرورت افزایش سبد فرهنگی دانشجویان، سپردن کار فرهنگی به دانشجویان و لزوم ارتباط تربیتی و عاطفی بین استاد و دانشجو اشاره کرد.